Eerste weekend! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu Eerste weekend! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu

Eerste weekend!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Januari 2015 | Spanje, Santutxu

Hola!
Nou daar ben ik dan. Ik heb niet zo heel veel zin om een mega verslag te typen, ookal is er veel gebeurd dit weekend. Ik zal proberen zoveeel mogelijk te vertellen!
Te beginnen bij vrijdag, we (Stefan, Michelle en ik) werden opgehaald door hun buddies (Buddy = iemand die ook op de universiteit studeert en waaraan je alles kan vragen, diegene haalt je op, breng je naar je hostel, gaat mee naar de welcome meeting etc), super leuke meiden! Met de bus en metro naar het hostel, even opfrissen en we gingen wat drinken en natuurlijk pinchos eten. Spanjaarden eten hier belachelijk veel kleine broodjes voor 1 euro ongeveer, en drinken calimocho! Wijn en cola, erg lekker! Na leuk gekletst, gegeten en gedronken te hebben moesten zij weg voor avondeten bij familie/vrienden. Wij hebben een beetje rondgelopen en uiteindelijk nog wat gegeten en gedronken en daarna nog wat gedronken bij een barretje. Leuke avond met veel indrukken!

Zaterdag optijd op want Michelle en Stefan wilden een kamer bekijken, leuk om ook nog wat van de andere kant van de stad te zien! In de wijk Duesto zitten veel kleine winkeltjes, gezellige buurt ook! Ik heb een simkaartje gekocht voor mijn mobiel zodat ik overal altijd bereikbaar ben, dat maakt mij een blij mens!
In de middag mijn spullen verhuisd naar mijn kamer in Santutxu. Super mooie kamer, balkon aan de kamer, soort van tweepersoonsbed, super! Amerikaans huisgenootje nog niet gezien, ach dat komt wel. Verder deel ik de keuken en badkamer met Esther, de bewoonster van het appartement (allemaal fotolijstjes in de woonkamer.. beetje gek). Lidl 10 meter lopen dus lekker boodschapjes gedaan.
's Avonds uiteten geweest met z'n 3en en een Italiaanse jongen die desperate op de FB groep voor Erasmus studenten had geplaatst dat hij alleen was en wat leuks wilde doen. Wij aardige Nederlanders hebben hem op sleeptouw genomen. Onder het eten zagen we een post van Erasmus studenten die zouden meeten om 22:00, dus wij hebben ons daarbij aangesloten! +3 mensen (Poland, Denemarken en Rusland) ergens wat gedronken en rond 23:30 met nog een stuk of 10 mensen naar een club gegaan. Toen we de metro uitliepen zaten er echt 10000 mensen op de grond met veelte veel drank en onderweg naar de club allemaal auto's met keiharde reggaeton en overal drank en mensen.. Wauw, bizar! Leuke avond gehad in ieder geval!

Zondag lekker uitgeslapen, 's middags koffie/thee gedronken met z'n 3en, via de rivier naar het Guggenheim museum gelopen, in een klimnet geklommen wat een succes was en 's avonds weer uiteten. Nu bij een chinees, we waren de enige in het hele restaurant, maar och wat een lekker en goedkoop(!) eten.

Vandaag welcome meeting gehad met de buddies, een prachtige groepsfoto genomen en een Spaanse level test gehad. Was best lastig dus ik denk dat het gewoon weer lekker beginnersniveau word haha.

Voor nu Agur! (= Adios, maar dan typisch Baskisch, spreek je uit als A Hoer!)

• 26 Januari 2015 - 17:51

Sanne:

Jeeeej een eerste verslag van Niccie! Nu de verslagen van Lie, Soof en Lae niet meer verschijnen verwachten we natuurlijk heel wat van jou... grapje kind, lekker genieten en als je geen zin hebt om verslagen te typen, lekker niet doen! Als je maar af en toe een whatsapp update geeft :) klinkt alsof je een goede eerste paar dagen hebt gehad!! Ik ben blij dat je een goed gevoel erbij hebt en hoop dat ook je school etc heel leuk wordt! Geniet ervan!! Dikke dikke kus, Santje

• 26 Januari 2015 - 17:55

Lianne:

Jaaa je eerste verslag, leuk zo snel!! zo te lezen hoef je je in ieder geval niet te vervelen in Bilbao, en fijn dat je met mensen van je studie bent! echt een stad voor jou zo te horen, met al die reggaeton haha! ik heb al het een en ander voorbij zien komen op snapchat, maar ben benieuwd naar de foto's! geniet ervan en neem het ervan de komende paar maanden, want voor je het weet zit je weer thuis (ik spreek uit ervaring, nog maar 24 uur in NL maar wil nu al terug haha)! Dikke kus!

• 26 Januari 2015 - 17:58

Sophie:

Heeee drollie,

leuk verslag kind! En die cola met rode wijn ken ik ja, is best lekker!
    Super chill dat je die andere twee NL'ers hebt, kan je lekker in het begin veel leuke dingen mee doen.
    Lief van je man, die Italiaan ff meenemen, had natuurlijk niks anders van je verwacht hehe.
    Geniet er van deze eerste week, succes met de lessen als ze beginnen en livin la vida loca!

Besitos de Granada

p.s. Wat nou de verslagen van Sophie blijven uit Sanne Goes, wie zegt dat?! :o

• 26 Januari 2015 - 18:03

Sanne:

OMDAT JIJ OVER 6 DAGEN WEER THUIS BENT SOPHIE! En je laatste blog al dik 2 maanden geleden is! Dus, daar baseer ik dat op.

• 26 Januari 2015 - 18:07

Sophie:

Hahaha, true story San. Maar ik ben al daaaagen bezig met een dikke vette blog (oke das niet waar), maar wie weet komt er nog een hehe.
    Sorry nic voor het verstoren van je blog.
    Adios

• 26 Januari 2015 - 18:15

Jolien:

Lieve nicciiii!
    Jaaaaa dat was snel! Pas één weekendje voorbij en je hebt alles al verkend. We hebben het al gezegd, maar in plaats van dat je het moeilijk vindt om van huis weg te gaan, kom jij nu pas echt thuis haha. Heeeeeel veel plezier met het avontuur en dat je maar allemaal awesome dingen mee mag maken!
    xxxxxxxxxx

• 26 Januari 2015 - 18:39

Es:

Wat leuk om te lezen! Benieuwd naar die calimocho's!

• 26 Januari 2015 - 18:50

Guido:

Leuk! veel plezier en doe voorzichtig!

A hoer

• 27 Januari 2015 - 12:34

Christa Den Hartog:

Ola Que tal Lieve Nicole, snel hoor je blog! Wat fijn om te horen dat alles goed gaat. Wat een avonturen gelijk weer, ik had niet anders van je verwacht. Ik heb je foto,s gezien, wat een prachtige sfeervolle stad is Bilbao. Geniet maar lekker van alle Tappas, Pinchos, zon en Salsa! (Ik miste je wel bij Salsa les) en heel veel succes op de Universiteit en met de Spaanse taal! Love you, Dikke kus en Besitos de Leusden. Adios Mam

• 27 Januari 2015 - 14:47

Bep:

Ola lieverd,que tal
    Fijn dat je het nu al naar je zin hebt,kan eigenlijk niet anders,jij bent een wereldmens,
    leuke foto,s heerlijk dat sfeertje he,ben beetje(veel)jalours,kom hopelijk een keertje kijken,
    succes op je universiteit,geniet van de mensen,eten,omgeving ,hasta luego,abrazo

• 27 Januari 2015 - 15:24

Amanda:

Klinkt al goed Nic! Lijkt alsof je er al twee weken zit, terwijl er nog maar een weekend voorbij is. Wanneer beginnen je lessen?? Zo'n lekker beknopte blog is natuurlijk prima, dan hoef jij niet zo'n lang verhaal typen maar worden we toch op de hoogte gehouden!! :D Geniet van het lekkere eten, muziek en mensen!

A HOER (Baskisch is best raar, houd het maar gewoon op het Spaans ;))