Great holiday! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu Great holiday! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu

Great holiday!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 April 2015 | Spanje, Santutxu

Wat een heerlijke 10 dagen heb ik achter de rug met papa en mama. Hier even een update!
01.04: Laatste dag dat de supermarkten open zijn voor 2 dagen. 30 Minuten in de rij, alle schappen leeg, my god wat een gedoe allemaal. ’s Avonds papa en mama opgehaald. Wow wat een mooi appartement hebben wij zeg, midden in Casco Viejo, mooi uitzicht op de rivier, het kan niet beter!
’s Avonds lekker een wijntje gedronken in Casco Viejo.
02.04: vandaag koffer gehaald bij mij thuis haha wat schrokken papa en mama van de lelijke woonkamer van waar ik woon. In de middag op Plaza Nueva lekker wijntjes gedronken in de zon, pintxos erbij, 20 graden, lekker in een tshirtje. ’s Avonds kwam ik onderweg even een bekende tegen op straat, net alsof ik hier al jaaaren woon, super leuk! Lekker uiteten geweest en met Michelle en Stefan naar een kroegje. Daar kwamen we mensen tegen die we kenden en zo belandden we weer in een ander kroegje en nog één..
03.04: Vandaag naar het uitzichtpunt geweest, leuke foto’s gemaakt, and again, heerlijk zonnetje! Gelopen naar Moyua en Induatxu. Onderweg vroeg een Spaans meisje mij de weg, zo van, ja zij ziet er bekend uit hier! Nou in ieder geval, ik heb haar goed de weg kunnen wijzen hoor.
04.04: Gelopen naar abando. Onderweg zagen we een marktje in San Fransisco, dus daar ook even overheen gelopen. Even kennis gemaakt met de buurt en voornamelijk met de mannen die daar iedere vrouw achterna roepen haha. Verder richting Indautxu en San Mamés gelopen, onderweg even een ijsje gegeten bij LlaoLlao en natuurlijk, tijd voor een terrasje met wijn. Vandaag ook naar de binnen markt geweest voor ons appartement, lekkere gamba’s, groente en fruit gekocht.
05.04: Door de stad en langs de rivier naar het Guggenheim museum gelopen. We waren op een stiekeme missie in het museum om zoveel mogelijk foto’s te maken als de bewaking niet keek, leuke uitdaging en erg hilarisch haha. Daarna bij Moyua in een barretje (waar opa en oma ook zijn geweest) wat gedronken en even verder in een heel mooi luxe barretje vlakbij Abando wijn gedronkene n lekker pintxos gegeten. Daarna lekker uiteten geweest weer.
06.04: Vandaag zijn we naar Plentzia geweest met de metro, wat een heerlijk strand. Zelfs nog even Spaans geleerd! Hele berg beklommen, niet de beste trappen dus dat was een beste workout. Een prachtig uitzicht van boven op de berg! Natuurlijk ook weer lekker terrasje gepakt.
07.04: San Sebastian met de bus. Lekker gelopen langs het grote strand. Ook hier weer geklommen, veel trappen maar wat een mooi uitzicht! Ook het oude gedeelte ingeweest, drankje hier, pintxos daar.. Terug in Bilbao even langs ‘Las Fritas’, patat met verschillende toppings, waaronder natuurlijk jámon, lekkuuurr. Daarna thuis lekker een wijntje gedronken in ons prachtige appartement.
08.04: Heerlijk uitgeslapen, op ons bekende terrasje wat gedronken en door casco viejo gelopen, weer zoals gewoonlijk, wijntje hier, pintxos daar, je kent het ondertussen wel. Kaarten gekocht voor ROMEO SANTOS whooee blij!! Gelopen naar de oude wijnfabriek, maritieme haven en een lekker ijsje gegeten in het park.
09.04: Bekende terrasje was vandaag weer van toepassing. Verder mijn koffer (vol met kleding!) naar mijn kamer gebracht. Lekker op een terrasje gezeten met Michelle en Stefan, erg gezellig!
10.04: Laatste dagje! Nog even een cappuccino voor papsie en mamsie, en dan was het alweer tijd!
Wat een heerlijke vakantie heb ik gehad!! 
’s Avonds naar het concert van Romeo Santos geweest, wat een geweeeeldige zanger, het was super! En ik kende al aardig wat letras uit mijn hoofd. Zo blij als een kind!
Helaas wel weer ziek, 3e keelontsteking binnen 2 maanden, Spanje je bent niet goed voor mij! Gisteren de hele dag in bed gelegen, wat voelde ik mij beroerd. Nu gelukkig wat beter en nu ik dit schrijf, zondag avond 20:45, hoor ik bachata muziek buiten en zie ik 2 meisjes dansen en plezier maken. God, wat een heerlijk land!
Het gaat zo snel allemaal! Aankomende donderdag komt Sophie hierheen (!!!), de week daarop ga ik 5 dagen naar Mallorca (voor 35eu voor een retourtje!) en dan is het alweer mei. Dat betekent heeeel veel lekker weer maar jammer genoeg ook veel leren voor de tentamens die 18 mei beginnen! Gelukkig ben ik al een beetje begonnen en hoop ik dit bij te kunnen houden.
Tot snel!

  • 12 April 2015 - 21:59

    Panda:

    Klinkt weer heerlijk Nic! Ik ben blij dat je het zo leuk met je ouders hebt gehad, zo te horen hadden zij het ook wel naar hun zin ;) gelukkig dat hier in NL ook het lekkere weer langzaam begint door te komen, anders was ik wel heel jaloers geweest hoor :0 lekker leventje heb je daar. En je zegt het zelf al, de tijd gaat echt heel rapido! Je zou er vast nog wel heel wat maandjes willen blijven :) geniet ervan met sop en in Mallorca natuurlijk!! Super tof. En dan lekker even je tentamen knallen, heb je die puntjes ook weer binnen :) Hoe is het met je spaans trouwens?? of je baskisch?? haha

    Muchos besos desde holandaaaaa XXX

  • 13 April 2015 - 11:05

    Jolien:

    Super chill Nic dat leven! Beetje jammer van die keelontstekingen, maar de rest van het avontuur maakt het wel weer goed geloof ik :). Mooie stad, lekker zonnetje, strand en leuke mensen; fijn! Heel veel plezier alvast met Sopje!
    xxxxxxx

  • 13 April 2015 - 16:30

    Sophie:

    WOEHOE NOG MAAR DRIE NACHTJESSSSSSSSSSSS!!!!! <3
    Zo, dat was even m'n uitspatting.
    Man, man, wat klinkt jouw leventje toch ongelooflijk heerlijk, om echt stikjaloers op te zijn.
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad met pap&mam!
    Oke ik kan hier wel heel verhaal gaan typen, maar ik kan ook gewoon ff over drie daagjes
    met je bijkletsen, ik zeg, beter plan!

    Hasta muuuuuy pronto!
    lieeeefs!

  • 14 April 2015 - 18:58

    Christa Den Hartog:

    Lieve Nicole, wat een mooi reisverslag en leuk om terug te lezen, wat hebben wij veel gedaan.wij hebben 10 dagen genoten van jou en van Bilbao, heerlijk met onze privé gids Nicole de hele stad te voet bekeken puf! Alle dagen zon en 19 -23 graden. Jij woont in een prachtige stad, modern,sfeervol, digner , schoon, groen, veilig en met prachtige parken gebouwen en winkels! Musea Guggenheim is fantastisch, en prachtige uitkijkpuntengezien. De heerlijke pinxtos in de vele bars en terrasjes mis ik het meest, heb heimwee,,,,
    Playa Plentzia en SAN Sebastiaan was prachtig.
    Het was heel fijn om bij jou te zijn, en te zien dat je je daar thuis voelt, alleen balen dat je weer ziek bent geworden, maar het komt vast goed.
    Geniet van Sophie en van je weekje Mallorca.
    Dikke kus love you XXXxxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santutxu

Nicole

Voor een halfjaar naar Bilbao!

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5778

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Bilbao!

Landen bezocht: