2 Meses ya! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu 2 Meses ya! - Reisverslag uit Santutxu, Spanje van Nicole Hartog - WaarBenJij.nu

2 Meses ya!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Maart 2015 | Spanje, Santutxu

Zo, lange tijd niet geschreven. Waar moet ik beginnen.. Zoveel gedaan, zoveel vergeten. Ik geef de alcohol de schuld haha. Nou school gaat prima! Met History of Cinema gaan Michelle en ik een presentatie houden over de eerste James Bond film, wat er van de New Wave in de jaren 60 in terug komt, erg leuk en interessant! Dat word een makkie.
Voor Documentary moesten we 3 korte filmpjes maken met verschillende stylen. Uiteindelijk zouden we kiezen uit deze filmpjes en in 2 groepen aan documentaires gaan werken van ongeveer 20 minuten. Ik zit in een groepje die een documentaire gaat maken over de wijk San Fransisco. Iedereen zegt dat het een slechte wijk is, gevaarlijk, veel drugs etc. Nou buiten rare mannetjes op straat en 1 straat vol met hoertjes valt het allemaal wel mee denk ik. Wij willen in ieder geval dmv deze documentaire laten zien hoe het leven in San Fransisco is en het positief in kaart brengen, het familiegevoel naar boven halen. Ik heb er zin in!

7 Maart: Zo lekker weer gehad dat we met een hele groep naar Playa Bidezabal zijn geweest. Heerlijk in het zonnetje met een flesje rosé op het strand gelegen, wat een dag!

10 Maart: Yeeey opa en oma komen! Natuurlijk ga ik ze ophalen van de airport. Vanaf de airport een stukje met de bus en een stukje lopen over Gran Via naar het hotel. Na de koffers in de hotel kamer neergezet te hebben, lekker op Plaza Nueva in Casco Viejo wijntjes gedronken en hebben ze kennis gemaakt met de heerlijke pintxos. Daarna in Abando bij een chinees restaurant wat gegeten.
Op woensdag hebben we geprobeerd het uitzichtpunt van Bilbao te vinden, maar tevergeefs. Het zou heel makkelijk en dichtbij moeten zijn, ook volgens een vrouwtje waar we de weg aan vroegen, maar we hebben het niet kunnen vinden. En aangezien oma op haar hakjes was en we eigenlijk wel trek hadden in eten, zijn we naar Moyua gelopen en daar vlakbij in een restaurantje wat gegeten. Een bakkerszaakje waar het ’s avonds blijkbaar helemaal vol zit met jong en oud. Bier, wijn, pintxos, avondeten, alles kan!
Donderdag hebben we vanaf San Mames de bus gepakt naar San Sebastian. Een lekker zonnig dagje, wel erg veel wind aan het strand. Opzoek naar een terras, wat hier blijkbaar veeel minder populair is dan in Nederland. Lekker wat gedronken, pintxos erbij, wat een feest. De oude stad ook nog in geweest, prachtige parkjes, straatjes en kerken. Groot shopping gedeelte, dus ik ga zeker nog een keer terug! Mooie stad. Lekker pasta gegeten en met de bus terug.
Op vrijdag lekker uiteten geweest bij een barretje, opa en oma waren hier al vaker geweest voor een drankje, dus ze herkende ons al! Erg lekker eten en leuke bediening.
Zaterdag ’s avonds weer lekker gegeten bij een restaurantje waar ik de eerste keer uit eten ging hier. Super gezellig, lekker wijntjes en heerlijk eten! Ook hebben ze Stefan en Michelle even ontmoet.
Op zondag avond voor de laatste keer uit eten, wat een super gezellige week met opa en oma! Heerlijk gegeten, leuk gekletst, leuke dingen gedaan!

Maandag met Stefan naar het uitzichtpunt. Zo makkelijk, 2e straatje naar links en dan waren we er al. Stom dat ik het niet heb kunnen vinden met opa en oma. Erg mooi uitzicht! Leuke foto’s gemaakt, nog even op een bankje in het zonnetje gezeten, wat een heerlijkheid!
Normaal gesproken op donderdag, maar nu op woensdag naar Back&Stage geweest, St. Patricksparty. Mannen met rokken op het podium, prachtig. En zoals elke week mag er een meisje (of 2) op het podium komen en krijgen ze een taart in hun gezicht gegooid. Ik snap het nog steeds niet waarom je dat zou willen. De jongens die de taarten gooien en halfnaakt op het podium staan te dansen (of een lapdance geven) zijn knap, maar om nou een taart in je gezicht te krijgen.. Ach, voor ieder wat wils! De kiss cam kwam ook nog even langs voor als je een shotje wilde.. Al met al, weer een leuke avond in Back&Stage!
Donderdag geslapen tot 3uur *schaam schaam*, de hele dag gedacht aan mijn huiswerk maar uiteindelijk naast mijn kamer opgeruimd niet heeel veel gedaan (lees: niks).

Vrijdag weer lekker wezen dansen en zaterdag was het tijd voor de kapper. Wassen, knippen, drogen, stylen, alles voor mij 8euro. Ongelofelijk! Ik weet dat ik in ieder geval voordat ik naar Nederland ga nog even snel langs de kapper ga hier. Zaterdag avond zoals altijd Pre drinking party @ Piso Italiano en weer lekker naar Fever. Kijk weetje hoe het gaat als Michelle en Stefan wat drankjes op hebben (= altijd als we uitgaan), Stefan fladdert in het rond jaaa kom we gaan daarheen, en weg is hij. Michelle vind alles leuk maar vind alles verwarrend (no entiendo hoor ik haar vaaak zeggen op zo’n avond), dus zij staat dan heel verward te kijken, waar is ie nou? Ach, ik zoek wel andere mensen, denkt zij dan. Ik ben een soort van tussenschakel, Stefan handje vast en zeggen dat hij moet wachten, Michelle handje vast kom maar Michelle we gaan daarheen. Zo gaat het allemaal helemaal goed en kan ik er achteraf heel hard om lachen.
Zondag wezen surfen bij Playa de la Larrabasterra. Wow wat is dat suuuuper super gaaf om te doen! Wel niet gezond koud zonder schoentjes aan, dus na 1,5 uur stopte ik er mee om heeel lang onder een warme douche te staan. Als ik schoentjes heb voor de volgende keer is het zeker voor herhaling vatbaar!
Over een weekje komen papa en mama, daar heb ik heeel veel zin in! Hopelijk krijgen we dan ook mooi weer, want van deze regen word niemand blij.

Ahoerrrrrrr!

  • 24 Maart 2015 - 15:22

    Amanda:

    Haha leuk verhaal Nic!! Goed om te horen dat je je zo vermaakt :) Let je wel een beetje op je hersencelletjes ;) heel veel plezier met je ouders alvast! Ik kijkt uit naar je volgende verhaal ! Ahoerrr

  • 24 Maart 2015 - 15:37

    Jolien:

    Heerlijk hoe jij typt! Gewoon precies zoals je het zou zeggen haha. Wat Amanda al zegt; denk je wel aan je hersencellen? Fijn dat je het zo naar je zin hebt :) en tot het volgende verhaal xxxxxxxx

  • 24 Maart 2015 - 18:15

    Sop:

    Hahaha, prachtig verhaal kind. 'Toen ff naar barretje wijntje gedronken, toen naar terrasje wijntje gedronken, toen weer ff...' genieten dus!! Ik ben nog steeds jaloers haha. En fijn dat je het zo gezellig met je opa & oma hebt gehad. Nu weer opmaken voor komende weekjes met veeeel bezoek, heel leuk! En ik kan niet wachten je leventje daar te zieeeeeeeeeen <3
    Ciao guapa x

  • 24 Maart 2015 - 22:36

    Christa Den Hartog:

    hey meis, wat een prachtig verhaal weer! Je maakt ook zoveel mee, en je hebt veel te vertellen! Hoe bijzonder is het dat je opa en oma zomaar een weekje bij je op visite zijn geweest, ze hebben je heerlijk verwent met pinchos en wijn! Ik was wel even jaloers.... Maar nog even......! Heerlijk dat je je daar helemaal thuis voelt, en het zo erg naar je zin hebt! Je zal zien je komt straks nog tijd te kort! Geniet nog lekker, en ik ga de dagen nu aftellen..... Kusjesssss mam

  • 26 Maart 2015 - 10:26

    Bèr&Agnes:

    Hé lieve levensgenieter! Gefeliciteerd met de verjaardag van je broer! Genoeg reden om met die lekkere wijntjes daar te proosten op zijn gezondheid! Wat heb jij een supertijd daar! Nooit kunnen denken dat je het daar zo fantastisch zou hebben. Ook fijn dat je dit met je opa & oma en straks met je ouders kunt delen, dan is het dubbel genieten. Nicole, haal eruit wat er in zit want je moet maar zo denken, deze ervaring kan niemand je meer afnemen. Dikke knuffel van ons allebei!

  • 29 Maart 2015 - 13:28

    Jaap:

    Ha Meissie, jij maakt genoeg mee zo te lezen. Ik kan niet wachten om naar je toe te gaan van de week. Wij hebben er zin in!! Het ziet er naar uit dat het van de week redelijk mooi weer wordt. Jij kan mooi als onze persoonlijke toergids fungeren aangezien jij het meeste al hebt gezien. Vooral de kroegjes en barretjes.

  • 30 Maart 2015 - 16:13

    Santje:

    Liefste Niccie, heeeerlijk verslag! Wat moeten die hersencellen van jou het zwaar hebben haha ;) maar klinkt echt heerlijk al je verhalen van lekker eten, drinken, feestjes, dansen, leuke mensen.. en volgens mij doe je ook nog best wel wat voor school! Trots op je! Je foto's zijn prachtig en ik word er veels te jaloers van. Geniet van alle leuke dingen en visites (papa, mama, soof...), sterkte met dronken meisjes in het gareel houden en je lessen, en ik mis je en ben super trots op je! Dikke dikke kussen

  • 14 Mei 2015 - 22:35

    Oma Bep:

    Lieve Nicole,beetje laat met mijn reactie,het lukte hiervoor helaas niet.Wat hebben Willem in ik genoten van jou,je enthousiasme in die stad,je plezier om ons alles te laten zien,(vergeten we even het uitzicht ha ha)en wat hebben we iedere avond gezellig gegeten,en natuurlijk gedronken,De dag naar San Sebastiaan was ook super leuk.Zijn ook nog gezellig wezen winkelen he.Leuk dat je de opdracht had om filmpjes van barretjes te maken,dat was geen vreselijke opgave,integendeel.We denken nog met heel veel plezier en beetje heimwee terug naar de fijne dagen.Wij wensen je nog gezellige dagen,en heel veel succes met je examens tot knuffels,Dag lieverd kus van oma Bep en opa Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santutxu

Nicole

Voor een halfjaar naar Bilbao!

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5766

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Bilbao!

Landen bezocht: